U každé epizody je uveden rok výroby, režisér a stručný obsah či komentář.
Pilotní díl
Producentem pilotního dílo je krátký film Praha.
č.1 Pat a Mat (Kuťáci) (1976) – Lubomír Beneš: první pilotní díl, z něhož seriál vznikl. Kuťáci v ní připravují večeři a nevyhnou se přitom problémům s neumytým nádobím, digestoří, špatně tekoucí vodou a neposedným vajíčkem. Již v tomto dílu se objevuje jejich vrtačka, kterou řeší problémy v mnoha dalších dílech.
Československá televize Bratislava
Tuto sérii vyrobil krátký film Prahastudio Jiřího Trnky pro Československou televizi Bratislava poté co byla odmítnuta v Čechách a právě bratislavské studio jeho výrobu podpořilo. Proto jsou také názvy dílů slovensky.
č. 2 Tapety (1979) – Lubomír Beneš: první díl ve kterém se objevuje jak klasická úvodní znělka, tak na cello hrané hudební motivy. Po zašpinění bytu nešikovně otevřenou konzervou se Pat a Mat rozhodnou vytapetovat, přičemž vyzkoušejí několik originálních způsobů, jak to rozhodně nejde. Rovněž se poprvé objevuje typický prvek – překvapivý zvrat k horšímu.
č. 3 Dielňa (1979) – Lubomír Beneš: Mat se probouzí v bytě úplně zaplněném knihami, je jimi přikryt, jsou v skříňce na jídlo, v dřezu, mrazáku, prostě všude. Hned ráno mu někdo přinese další knihu. Je to kniha o kutilství a Mat v ní najde náčrtek knihovny, kterou ihned začne sestavovat pokládáním nejrůznějších nesmyslných předmětů na sebe, který prokládá prkny. Když je hotov, vejde Pat s novou várkou knih (nejspíš dárek) a ihned obdivuje improvizovanou knihovnu plnou knih, která se však po zařazení přinesených knih, které přinesl, zřítí. Mat mu ukáže kutilskou knihu a dají se do díla. Postupně odbíhají kupovat hřebíky, kladivo, prkna, pily a nejrůznější nástroje. Protože nemají dost peněz, postupně odnášejí všude se válející knihy na prodej. Stloukání a sestavování probíhá naprosto chaoticky, jak je u našich hrdinů zvykem, nakonec je z toho sice knihovna, nicméně sestavená naprosto příšerně. Pat a Mat jsou ale spokojeni a obdivují své dílo. Následuje zvrat k horšímu: rozhlédnou se po pokoji a zjistí, že je všude plno nástrojů, ale že prodali všechny knihy. Jak velí jejich optimistický přístup, nashromáždí všechny nástroje a krásně je rozvěsí na knihovnu.
č. 4 Koberec (1979) – Lubomír Beneš: Pat utírá prach, uklízí celý byt a rozhodne se luxovat. Nedaří se mu ale donutit vysavač, aby místo vyfukování vysával, a tak si zavolá Mata na pomoc. Ten zkusí dát vysávací pytlík z druhé strany, takže je celý koberec špinavý. Rozhodnou se ho vyklepat, a proto ho musí svinout. Ale jak vytrhnout koberec zpod skříně? Vyzkouší všechny možné neúspěšné metody, až nakonec použijí kladkostroje mezi klikou a topením k vyzvednutí skříně, což jim znemožňuje opustit byt jinak než balkonem. Zde se spolu s kobercem přes kladku postupně spouští dolů. Nahození koberce na klepadlo se rovněž neobejde bez problémů, jakož i zpětná cesta přes kladku na balkon, kde jako závěrečný krok zvolí vytažení Mata dolů vrženou kovadlinou. Když je koberec položen a skříň efektně shozena na něj, nastane zvrat k horšímu: ze skříně se vykutálí plechovka, z které vytéká barva. Tuto katastrofu se pokoušejí vyřešit, ale situaci jen zhoršují. Příběh končí dalším typickým prvkem „detailního záběru“, na jehož konci vidíme závěrečné řešení. Na místo skvrny položili pneumatiku s květinkami a oba si gratulují typickým potřesením rukou.
č. 5 Hojdacie kreslo (1979) – Lubomír Beneš
č. 6 Obraz (1979) – Lubomír Beneš: Pat a Mat přinášejí domů obraz. První zádrhel se objeví ve vstupních dveřích, obraz se jim nedaří dostat dovnitř. Nakonec vyřeší tento problém typicky originálně – vyříznou plátno a rám rozřežou na kousíčky. Pak už to jde snadno. Dílky obrazu se snaží nejdříve přibít hřebíky, pak navrtat a nakonec lepit na zeď. Na zemi si (velmi snadno) rám sestaví a pak ho jeden z nich lepí na zeď. Typický záběr na nepodstatný detail (viz výše) ukazuje toho z kamarádů, který části obrazu podává, takže výsledek uvidíme až nakonec – zcela nesmyslně nalepený obraz na zdi. Po dvou nezdařených pokusech se na to pokusí jít vědecky. Změří pečlivě každou část na zemi, zapíšou, vypočítají (objevuje se zde elektronická kalkulačka) a pomocí složitých geometrických náčrtů na zeď rozkreslí plán. Opět vidíme pouze nepodstatný detail kalkulačky a odstupujícího Pata od zdi. Pak teprve vidíme slibný vědecký náčrtek, který se zanedlouho ukáže jako zcela nesmyslný. Konečným řešením je sestavení obrazu na zemi (to jim jde) a přilepení na koberec s následkým vyříznutím koberce a vlepením na začátku vyjmutého plátna. Nakonec přijde typické potřesení rukou a zvrat k horšímu – celý obraz se zřítí.